Klienti poisťovne Generali, ktorým sa stane úraz, dostávajú peniaze už do pár dní od jeho nahlásenia vďaka takzvanej doprednej likvidácii – teda extrémne rýchlej likvidácii poistných udalostí. Až pri tretine poistných udalostí riešených cez doprednú likvidáciu poisťovňa poslala klientom peniaze do jedného dňa od jej nahlásenia. Klient ich tak má na účte už počas liečenia následkov úrazu a môže ich použiť napríklad na zachovanie svojej životnej úrovne.
Doprednú likvidáciu spustila poisťovňa Generali ako prvá na Slovensku. Na vyplatenie plnenia stačí poisťovni doložiť len doklad z prvého vyšetrenia a vypísanú prvú stranu tlačiva o oznámení poistnej udalosti. Klienti tak už nemusia absolvovať niekedy až „zbytočné“ kontroly u lekárov a peniaze majú na účte do niekoľkých dní. Až v tretine prípadov riešených cez doprednú likvidáciu poslala poisťovňa Generali peniaze klientom do jedného dňa! Ďalších 50 percent udalostí vyplatila do dvoch dní od nahlásenia úrazu.
Výška plnenia sa stanovuje na základe oceňovacích tabuliek. Samozrejme, ak si liečenie nakoniec vyžiada vyššie plnenie, ako bolo pôvodne určené, klient požiada o dolikvidáciu poistnej udalosti a poisťovňa mu plnenie doplatí. Stávajú sa však aj prípady, keď klient vďaka doprednej likvidácii dostane od poisťovne viac peňazí, ako by dostal, ak by poistnú udalosť nahlásil až po skončení liečenia, čo je pre neho výhodné.
„Využívaním doprednej likvidácie poisťovňa Generali potvrdzuje na slovenskom trhu postavenie poisťovne, ktorá prináša jednoduchšie a rýchlejšie riešenia pre klienta,“ povedal námestník generálneho riaditeľa poisťovne Generali pre Rezort služieb klientom Jiří Doubravský.
Klientom, ktorí sa rozhodnú nevyužiť výhody extrémne rýchlej doprednej likvidácie, poisťovňa Generali, samozrejme, ponecháva aj možnosť nahlásiť úrazy do 14 dní od ich vzniku a doklady o liečení doložiť až po skončení liečby. Je teda len na klientovi, ktorá alternatíva mu vyhovuje viac.
Príklady poistných udalostí, ktoré poisťovňa vyriešila doprednou likvidáciou:
Klientom poisťovne Generali zjednodušujú a najmä zrýchľujú vybavovanie poistných udalostí aj ďalšie novinky. Poistné udalosti riešené tak doprednou likvidáciou, ako aj „klasickou“ formou, môžu nahlasovať cez web a môžu cezeň sledovať aj ich stav. Pri poistnej udalosti teda už nemusia strácať čas návštevou pobočky, ale všetko vybavia z pohodlia domova. Na webe zistia aj to, aké doklady je ešte potrebné doložiť a požadované dokumenty odošlú priamo cez webové rozhranie.