Ľudia nahlasujú poisťovniam škody spôsobené silnou víchricou a búrkami, ktoré sa Slovenskom prehnali cez víkend. Poisťovni Generali klienti nahlásili zatiaľ 140 poistných udalostí, škody dosiahli takmer stotisíc eur.
„Hlásenia poistných udalostí pritom stále pribúdajú, rozsah škôd bude preto ešte určite väčší,“ povedal vrchný riaditeľ Úseku kontaktného centra poisťovne Generali Jaroslav Hanzlík.
Najviac, až polovicu zo všetkých hlásených škôd, eviduje poisťovňa Generali v Trnavskom kraji, za ním nasleduje Bratislavský kraj. „Najčastejšími škodami na majetku boli odtrhnuté či zničené strechy a autá poškodené spadnutými stromami,“ povedal hovorca poisťovne Generali Milan Janásik.
Niektoré autá boli poškodené aj kontajnermi, ktoré vietor odfúkol. „Zaznamenali sme aj prípad, keď zaparkované auto poškriabal letiaci plech,“ doplnil Janásik. Víchrica tiež zničila altánok či zvalila garáž. Odtrhla aj plachtu, pod ktorou bolo uskladnených 5-tisíc fliaš, ktoré sa porozbíjali.
Najvyššiu škodu, až 12-tisíc eur, spôsobila víchrica, keď odtrhla strechu na spojenej základnej a materskej škole v Bratislave.
Na preplatenie škôd, ktoré napáchajú búrky, je potrebné mať uzatvorené poistenie nehnuteľnosti a domácnosti. Dôležité je mať poistené živelné riziká, a to vrátane víchrice a krupobitia. Škody na budovách sa kryjú z poistenia nehnuteľnosti, škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch, či oblečení zasa z poistenia domácnosti. Ak voda či vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia.
Čo robiť pri poistnej udalosti
Ak je to možné, po poistnej udalosti by mali klienti s odstraňovaním následkov alebo opravou počkať do obhliadky poisťovne. Samozrejme, ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov nevyhnutné začať s odstraňovaním škôd skôr, ľudia to môžu urobiť. V takom prípade je však potrebné si poistnú udalosť zdokumentovať. Dnes už majú aj mobilné telefóny pomerne dobré fotoaparáty, poisťovni postačia aj fotky odfotené na telefóne.
Ako nahlásiť škodu
Klienti poisťovne Generali majú niekoľko možností, ako poistné udalosti nahlásiť. Odporúčame urobiť tak bezodkladne prostredníctvom on-line formulára na webstránke poisťovne, telefonicky, poštou alebo osobne na pobočke.